Sumienie w chrześcijaństwie?

Kiedyś znalazłem podział trójjedność wg chrześcijaństwa, mówiący:

  • Sumienie – jest odpowiednikiem podświadomości / Niższego Ja
  • Człowiek – jest odpowiednikiem świadomości / Średniego Ja
  • Dusza  – jest odpowiednikiem nadświadomości / Wyższego Ja

Dziś znalazłem artykuł mówiący:

„Sumienie jest siedzibą Ducha Świętego i jest jedną z trzech funkcji ducha człowieka, obok podświadomości i nadświadomości.
Popatrz „Struktura ducha człowieka”
Te trzy funkcje ducha są znacznie bardziej aktywne aniżeli człowiek zdaje sobie z tego sprawę.
Człowiek nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest W nim duch, o ileż mniej zdaje sobie sprawę co się w jego duchu dzieje. To jest największą nędzą człowieka, że nie zdaje sobie sprawy jakie moce w nim działają i w jakim celu.”

Jak to w końcu jest? :)

Skomentuj

